Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!
Hieronder niets invullen
Weergaven: 1607
Als je je uit NL uitschrijft voordat je zaken in Frankrijk, m.n. de ziektekostenverzekering, hebt geregeld, ga je in problemen komen. Als je in NL een huis (eigendom of huur) aanhoudt, maakt het niet uit.
Om een betaalbare zorgverzekering te krijgen in Frankrijk moet je de status hebben van: Frans uitkeringsgerechtigde, student, werknemer of ondernemer. Voor gepensioneerden gelden bijzondere regels, maar als dit je foto is, schat ik zomaar in dat je voor een gepensioneerdenregeling nog niet in aanmerking komt.
Wim
De zin: 'Ik ga mijn eenmanszaak inschrijven onder auto-entrepeneur' begrijp ik niet, nog los van het feit dat de auto-entrepreneur niet meer bestaat.
Ik neem aan dat je vriendin zich dan als een gîtesverhuurbedrijf gaat inschrijven onder het regime 'micro-entreprise'. Dat moet ze doen bij de Chambre de Commerce en wel VOORDAT ze zich uitschrijft uit NL, anders ontstaat er een gat in haar ziektekostenverzekering.
Jullie zijn fiscale partners (is fiscaal in Frankrijk ook zeer gunstig) als je een geregistreerd partnerschap of notarieel samenlevingscontract hebt (een Nederlands is in Frankrijk erkend)
Wim
© 2024 Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer. Verzorgd door
Banners | Een probleem rapporteren? | Privacybeleid | Algemene voorwaarden