Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!
Een stappenplan voor het zomerklaar maken van uw bad. Graag op en aanmerkingen en eventuele aanvullingen hierop!
groet, Daan
NB: Wanneer het water sterk vervuild is dient u meerdere malen per dag de filter terug te spoelen (backwashen). Afhankelijk van de verontreiniging doet u dit 3 á 4 keer per dag zo’n 2 minuten per terug spoel actie.
Wanneer u bovenstaande stappen correct heeft uitgevoerd is uw zwembad weer vrij van (grof) vuil en zand. Zo niet herhaal bovenstaande stappen.
Hieronder niets invullen
Weergaven: 1590
nou het zand is vervangen door kristalkorrels nieuw, het zwembad nu open toen mooi weer
bibber bibber die zon mag weleens gaan schijnen en ook door blijven schijnen.
Ik ben een newby op zwembaden gebied en heb net het zwembad geinstaleerden en moet dus de leercurve doorlopen. Uw adviezen zijn zeer welkom. Mijn vragen zijn:
1: Hoe lang moet ik per dag de pomp aan zetten? Ik neem aan dat ik de electrolyseur moet aanzetten als het chloorgehalte te laag is. Dat lijkt me logisch.
2: Mijn teststrookjes meten de vrije hoeveelheid chloor in het water en de totale hoeveelheid chloor. Wat is waar ik vooral op moet letten?
3. Is de tijd dat ik moet spoelen/filteren afhankelijk van de temperatuur an het water?
hoi Victor, moeilijk te beantwoorden. Ik begrijp dat je een zoutbad hebt?
Punt 3 is sowieso heel makkelijk te beantwoorden...: JA! De tijd (punt 1) is lastiger, dat is een gevoel. Als je water een graad of 24 is dan denk ik 50% van de tijd maarja, alles hangt af van de gesteldheid van je water. Zie je dat het een licht gele kleur krijgt dan verhoog je bijvoorbeeld de tijd. Ook bij intensiever gebruik verhoog je de tijd. Bij ons draait hij zelfs 24 uur in het hoogseizoen!!! Punt 2 dan: de vrije chloor!
grtjs Daan
pompen draaien bij deze temperatuur bijna 24 uur , multifunction tabletten in de skimmer
en zwembad vaak bijvullen want het water verdampt in de hete zon testen en opletten vanmorgen wat chloor tab. bij gedaan en het water ziet er super uit.
© 2024 Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer. Verzorgd door
Banners | Een probleem rapporteren? | Privacybeleid | Algemene voorwaarden