Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!
Hieronder niets invullen
Weergaven: 445
Onmiddelijk reageren wanneer uw hond een beetje stilletjes is en z'n voer weigert. Temperatuur op nemen en bij verhoging onmiddelijk naar de dierenarts, ook op zondag. Niet afwachten of het de volgende dag ook misschien wel beter gaat. Reageer onmiddelijk en uw hond heeft veel kans om de piroplasmose te overleven. Wij wonen hier (zuidwest Frankrijk) nu al bijna 40 jaar en ook onze honden hebben bijna allemaal wel eens piroplasmose gehad,één verkeerde teek en het kan mis zijn, maar als u onmiddelijk reageert kan u hond meestal wel gered worden. En goed preventief behandelen tegen teken helpt ook heel goed. Onze laatste hond, nu 5 jaar oud heeft nog nooit piroplasmose gehad! Even afkloppen!!! :)
Ik vroeg me net al af hoe Betty hierbij kwam. In ieder geval heel erg fijn voor jullie dat het goed afgelopen is met Fleur, Nicole. En inderdaad, wat een fantastische samenwerking van de dierenartsen en wat hebben jullie een eind moeten rijden met het doodzieke hondje.
Is niet erg hoor, dat Betty dacht dat het piro was... wellicht was het onduidelijk...
We hebben veel rondgereden om de juiste zorg te vinden; maar we hebben er veel uit geleerd ... het belang van goede samenwerking, duidelijke communicatie en veel respect ook voor de hondeneigenaars die hun hond als donor hebben opgegeven.
Omdat ik las in het begin van het verhaal dat het hondje al 2 X piro had gehad en dat de prise de sang une baisse des plaquettes et des globules rouges had gerèleveerd dacht ik dat het weer een piro was! Sorry!!
© 2024 Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer. Verzorgd door
Banners | Een probleem rapporteren? | Privacybeleid | Algemene voorwaarden