Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!
Hieronder niets invullen
Weergaven: 1032
Even voorstellen.
Wij zijn: Irène en Jean-Paul horstink . Wij gaan emigreren naar Gelles.
Jean-Paul woont al officieel daar. Momenteel nog bezig met de verkoop van ons huis in Nederland.
Wat momenteel nog niet echt wil lukken.
Nu iedere maand geld voor de hypotheek verdienen en daarna 1 week per maand naar Gelles (1050km.)
We hebben in 2007 een casco woning gekocht in de gemeente Gelles. +/-25 km ten westen van Clermont-Ferrand.
We zijn deze woning voornamelijk zelf aan het afbouwen. Wat natuurlijk een hele klus is, wat goed lukt,
maar ook wel heel erg leuk en leerzaam is.
('t gaat ons alleen te langzaam, omdat we niet door kunnen werken. i.v.m. bovengenoemd probleem)
J`éspère bientôt !
Hartelijke groeten van Irène en Jean-Paul
p.s.
We zoeken nog goed frans eikenhout voor een mooie trap binnenshuis.
Weet iemand een adres in de Puy-de-Dôme.
Hoi Lisette,
Woon je ondertussen al in Frankrijk? Ik studeer ook aan de pabo en ben aan het eind van dit schooljaar klaar. Ik ga dan ook mijn Franse vriend achterna.... naar Parijs! Ik hoop dan ook een leuke baan te vinden als leerkracht, maar ben bang dat dat lastig wordt. Ga ook mijn DELF/DALF diploma halen, hopelijk is het dan al iets makkelijker. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Groetjes, Sanne
Dan ben ik aan de beurt, Esther, 42 jaar en aan het plannen om in januari de boel te gaan verkennen in dep 66 samen met mijn 2 jaar oude dochter, mijn man blijft nog even in NL wegens bedrijfsactiviteiten. Maar al jaren de wens en nu dan toch de stap om het paadje maar vast te gaan plaveien. Heb er heel erg veel zin in, maar vind het ook wel heel eng. Maar goed, we zien het wel....ik denk dat ik het in eerste instantie druk genoeg zal hebben met alle organisatie en dergelijke...en genieten natuurlijk.
Ben benieuwd naar alle ervaringen van de anderen hier en ook op de hele site.
Veel succes en wellicht tot ziens!
Hartelijke groet,
Esther
© 2024 Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer. Verzorgd door
Banners | Een probleem rapporteren? | Privacybeleid | Algemene voorwaarden