Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!
Hieronder niets invullen
Weergaven: 720
Hallo Karen,
Hoe staat het met dit project? Ik zit n.l. met hetzelfde probleem, echter op iets kleinere schaal.
We hebben een groot oud huis met internetaansluiting via FREE. Daar zijn we tevreden over, nu wil ik in mijn 2 gîtes, op 30 en 60 meter afstand ook internet via mijn FREE-abonnement gaan aansluiten.
Ik heb reeds een kabel aangelegd (8 pollig) naar beide gîtes. De eerste gîte heeft nu internet maar de 2de (kabel via zolder inmiddels 110m) niet.
Groeten,
Joke
Misschien een wat late reactie, maar toch maar ...
Met de genoemde afstanden moet je in principe draadloos wifi kunnen ontvangen; wel zal je dan een fatsoenlijke outdoor-router moten monteren, maar dan moet het zeker gaan (kijk eens http://www.wifishop.nl/products/accesspoints-client-bridges/outdoor...)
Eventueel kan je met een wifi ontvangstversterker per huisje een perfecte ontvangst genereren (nog steeds met beperkte investering) Kijk eens bij http://cgi.ebay.fr/Alfa-Network-AWUS036H-1000mW-Wireless-G-USB-Adapter-NEW-/290369858232?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item439b646ab8
Mijn eigen ervaring met die Alfa versterkers is uitstekend; ik gebruik deze ook altijn in mijn camper om een netwerk op afstand te gebruiken.
Wel zal je als je niet op je eigen netwerk mee wil laten draaien hiervoor een 2e netwerk moeten kopen via France Telecom (eigen nummer, eigen ADSL)
Je kunt jouw specifieke geval wellicht ook voorleggen bij de Wifi-shop in Nederland. Voor een paar honderd Euro is er heel veel mogelijk.
Heel goed Hans, dat was wat ik bedoelde met Acces Points maar dan in 54G voor half geld !
Een tweede ADSL aansluiting is niet nodig indien het ip-adres afwijkend wordt ingesteld, wel wordt uiteraard de bandbreedte (snelheid) gedeeld.
Ik zal maar niet vermelden dat de adapter van de tweede link in europa verboden is :-)
Ben blij dat je het niet hebt vermeld. Overigens is het in Nederland gelimiteerd tot de helft van het vermogen (0.5W), maar in vele andere landen in Europa wel toegestaan. Het is een publiek geheim dat 70% van de camperaars voor onderweg de 1W versie gebruikt en er erg tevreden over is. (ik dus ook).
Vanwege de stellingname van Karen, dat ze zelf op haar kantoor het optimale gebruik (snelheid) van haar Adsl aansluiting wil blijven gebruiken had ik voorgesteld om evt één extra aansluiting te realiseren. Kwestie van kosten . . .
Correctie Hans, zonder vergunning 20dBm EIRP, dit is met een rondstraal-antenne ongeveer 100mW en zeker geen 500mW. Overigens zijn de meeste routers slechts 50mW. Dit geldt indien geen vergunning aanwezig is die ik wel heb ! (zelfs tot 100 Watt)
Indien het signaal niet verder reikt dan het eigen terrein kan er niet zonder toestemming worden gemeten (niet dat dit hier ooit gedaan wordt).
Voor diegenen met veel grond :-) heb ik nog 500mW boosters (bij 50mW input) in de aanbieding waar ook een ontvangst versterker inzit, anders wordt het eenrichtingsverkeer, tevens nog een stel 14dB richtantennes.
Als Karen niet te ver van de centrale zit zal ze een bandbreedte tussen de 5 en 8Mbit hebben en lijkt mij een tweede aansluiting overbodig, zeker indien de downloadsites worden afgesloten in de pare feu.
Enne, ongeveer alles is tegenwoordig een kwestie van kosten/baten.
© 2024 Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer. Verzorgd door
Banners | Een probleem rapporteren? | Privacybeleid | Algemene voorwaarden